Tromsø

Vandaag kunnen we uitslapen. Om 8 uur was ik wakker. De bedden hier kraken enorm, maar dat maakt niet uit aangezien we allemaal apart slapen in 2 in de hoek tegen elkaar staande stapelbedden. Joëlle ligt boven mij en Amber ligt boven Hein. Na een heerlijk ontbijtje zijn we rond 10 uur klaar om te vertrekken. Uiteindelijk is het half elf dat we vertrekken. We beginnen met het maken van foto's van de Ishavskatedralen, The Arctic Cathedral. Bezichtigen is niets voor ons dus dat slaan we over. We hebben wifi dus snel even facebook bijwerken. Hein stelt de navigatie in op het Polaria. Voor we daar parkeren eerst nog even cashgeld pinnen. Is ook makkelijk voor de parkeerbetalingen. Het Polaria is geen ziekte, maar een tentoonstelling over de Arctic natuur. Ze draaien twee films, één over het Noorderlicht en één over Spitsbergen. We komen op een mooie tijd aan, want we kunnen de eerste film meteen zien. Aansluitend lopen we door de expositie om uit te komen bij de Seals. Het is voedertijd en dus voeren de 2 bearded seals en 2 harbor seals een aardige show op. Na de seals kunnen we meteen weer de filmzaal in voor de Spitsbergen film. We sluiten Polaria af met een kop koffie. Dan vervolgen we onze weg met een lopend bezoek aan het centrum. De meiden willen schoenen scoren, maar echt fatsoenlijke schoenewinkels komen ze niet tegen. Dus geen nieuwe Uggs. In de beste souveniershop van Noorwegen vinden we niets van onze gading. De onderzetter zijn niet eens verschillend dus die hoeven we ook niet. We eten een cheesburger bij de Burgerking (McD komen we niet tegen). Dan gaan we nog even boodschappen doen bij de Spar, Eurospar om precies te zijn. Daar kosten 8 flessen fris, wat broodjes, koekjes en een doos met 18 eieren maar liefst € 53.00 Stokbrood €3,47. Eieren €5,33. Cola €3,07. We besluiten het dagje Tromsø met een zoektocht naar de springschansen ofwel Hopbakke. Daarbij komen we door de elitebuurt met mooie huizen maar smalle enorm steile weggetjes. De heenreis zijn we al door de tunnels die door het hele eiland lopen gekomen. We komen op veel plaatsen, maar niet bij de Hopbakke. Na een rondje eiland via de Ringveien gaan we terug naar Krokelvdalen. We zijn op tijd om Nederland-India te zien. We winnen met 3-2 deze wat ons betreft te spannende wedstrijd. We gaan straks lekker kaarten en OS kijken op de laptop. Tot morgen, vanuit Sortland