Day Ten

Queenstown, leuke stad maar even leuk om er weer weg te gaan. We komen er immers nog weer en daarna hebben we nog veel tijd om er aan terug te denken. We vertrekken richting bungy. AJ Hacket Bungy experience is ons reisdoel vanochtend. Daar springen ze vanaf een hangbrug naar beneden, Schijnt spectaculair te zijn en moeten we dus gezien hebben.

Onderweg nog even snel boodschappen doen. De New World heeft zelf een Dutch schap ingericht met drop, beschuit, stroopwafels en speculaasjes. Na een uurtje komen we aan bij het Bungy verhaal. Een leuk ingericht complex waar je ook als toeschouwer niets van de lol hoeft te missen en een goed uitzicht hebt vanaf een daartoe aangelegd dek. Je kunt de brug ook overlopen. Dat geeft een zicht op de springers, maar ook op de toeschouwers op het dek. Leuk, maar niks voor ons. Dat Bungee springen.

Na de Bungee gaan we naar Arrowtown. Een oud mijnstadje waar de winkelstraat nog in de traditie van 1800 ev is gehouden. Ziet er goed uit en geeft een leuke sfeer.

Na Arrowtown rijden we terug naar Queenstown om de rit naar Te Anau Downs aan te vangen. Dat is een reservaat 20 km voorbij Te Anau en ligt aan de weg naar Milfords Sound waar we een cruise door het Fjordenlandschap gaan maken.

Het is een heel eind rijden en dat is dan ook wat we vandaag veel doen. Rijden. Soms op ellenlange saaie stukken. Daarbij is het landschap constant mooi, maar achter het stuur heb je daar niet zo heel veel aan.

We bereiken Te Anau Downs net voor zessen en gaan inchecken. Voor de receptie is er toch Wifi. In ons verblijf echter niet. Als de spullen op de kamer staan gaan we veen beneden bij het meer kijken, maar vanaf een visplek, want meer is het niet, valt daar niet echt wat te doen. We besluiten terug te rijden naar Te Anau om daar bij een Italiaan te eten. Ze noemen hem Roberto, maar op zijn borst prijkt een kaart met de naam Keith. Het voedsel is goed, maar nou ook weer niet zo goed dat er een ruime tip aan zit te komen.

Na goed gegeten te hebben gaan we terug naar het Backpackers-motel om de uitslag van de Amerikaanse verkiezingen te horen. Het lijkt er warempel op dat de Amerikanen ons weer eens stevig verrassen met een bizarre uitslag. De zin om uitgebreidt te bloggen gaat er op de een of andere manier een beetje af door dit bizarre wereldnieuws.