Woensdag 8 augustus, van Leira naar Oslo

We zijn vanmorgen al vroeg wakker. Hein al om half zes. Gelukkig laat hij me liggen tot even over zes. Dan begin ik maar alvast de spullen klaar te zetten die nog in de auto moeten. Al met al zijn we vandaag al om half negen op pad voor de laatste etappe in Noorwegen. Hein staat in de cruise stand. Hij rijdt niet veel harder dan 70. Hij zegt dat we er desondanks om 11 uur zijn. Door enkele plasstops zijn we er uiteindelijk al om 11.15 uur. Eerst nog even gas tanken en dan door naar de boot. Daar willen we parkeren om vervolgens de stad in te gaan. Eenmaal in de stad scoren we snel een cheeseburger bij de Mac om vervolgens naar het paleis te gaan. Om half twee wonen we daar de wisseling van de wacht bij. Erg grappig om te zien. De koning is thuis dus is de wisseling met muziek. Na het paleis, dat helaas in de steigers staat, gaan we terug naar de Karl Johans gate. De winkelstraat van Oslo. Amber heeft pech. De winkel waar we voor komen heeft geen UGGS. Na veel foto's en een tijdje rondlopen besluiten we een vroege maaltijd te doen. Uiteraard weer bij de Mac. Voordat we dat doen kopen we nog een paar broodjes bij de Ica voor vanavond op de boot. Hein neemt een extra broodje voor op de boot. Dat doen de meiden ook. Dan wandelen we rustig terug naar de boot. Daar aangekomen blijkt dat deze er nog niet is. Hij komt pas om half zeven aan en het boarden start pas een half uur later. Zijn wij mooi veel te vroeg terug, want wij dachten dat we al om 3 uur konden inchecken om dan vanaf een uur of vier aan boord te kunnen. Velen dachten dat met ons, want niet veel later staan ze wel al in de rij. Wij sluiten ons er bij aan. Dan na iets van een half uur of zo kunnen we inchecken. De tijd vliegt door te lezen en te internetten. Als de boot iets na verwachte tijd arriveert gaat het afladen snel. Het inladen gaat langzaam voor ons gevoel, maar dan mogen we toch als alle trucks, trailers, campers en auto's met aanhanger en dakkoffer inmiddels aan boord zijn. En hebben weer mazzel we mogen weer boven staan. Gelukkig is het dek breder deze keer dus uitstappen is geen punt. Aan boord snel de spullen naar de hut. Gelukkig zijn we kleine huisjes gewend. Dus valt het niet op dat de hut erg klein is. Stapelbedden en een pad is vrijwel de hele hut. De douche en toilet zijn ook erg royaal, maar dat mag de pret niet drukken. Hein en ik genieten in een heerlijk zonnetje van de uittocht uit Oslo. Nadat de zon onder is gegaan komen de meiden ons halen. Amber wil een drankje en dat wil ze samen met ons in de sportbar genieten. Het biertje bestelt ze alleen iets te snel, want iets later ontdekt ze smirnoff. Daarna gaan we naar de hut. Amber en ik kopen nog snel even een paar lekkere flesjes, terwijl Hein met de foto's stoeit. Helaas hebben we in de hut geen internet dus gaan we zo nog even naar dek 5 waar internet@sea beschikbaar is.