Vervolg van de laatste dag.

Tussen de middag hebben we lekker zitten eten langs de Duitse autobahn. Nadat we ons eten op hebben doet Hein zich nogmaals voor als bandenexpert. Wat een bezorgde man toch . Tot zijn grote schrik is de slik geen slik meer maa r veranderd in een rubberloos rond ding. We informeren naar de dichtstbijzijnde autogarage en daar schijnen we vlak bij te zijn. Zo snel als mogelijk verlaten we de autobahn, ineens in een andere tempo dan de afgelopen twee uurtjes. Bij een renaultdealer worden we na hun middagpauze vriendelijk geholpen, echter....ze kunnen pas morgen aan nieuwe banden komen. Nu houden we wel van vakantie maar als we vanavond in ons eigen bed zouden slapen is dit niet het nieuws waar we op zitten te wachten. Hein zijn besluit staat dan ook vast, wij gaan weer de weg op. Dit tot grote verbazing van de garagemedewerkers. We vertellen hun duidelijk dat we daar waar mogelijk het fietspad zullen nemen en anders wat b-weggetjes zullen nemen. We zien wel waar we stranden, iedere meter die we nog rijden zijn we er één dichter bij poes. De monteur zit dit niet lekker en helpt ons alsnog aan een adres waar ze de juiste banden wel hebben, 30 kilometer rijden nog. Mooi. Dit blijkt een groothandel te zijn en die mag ons geen banden verkopen. Fuck. Hij verzoekt ons een garage te zoeken die ze er om wil zetten en wijst ons naar J & J autohaus. Die zijn bereid een paar gestrande vakantiegangers uit Nederland weer op weg te helpen. Nog geen uur later zitten er twee nieuwe banden onder de auto, er hoeft alleen maar meer betaald te worden. Dit lukt echter niet zoals gepland, of we hebben als ons geld opgemaakt of zijn pinautomaat is niet meer van deze tijd. Ik bied aan het via de raboapp over te maken en laat het hem zien, geen rekening er mee houden dat een betaling naar een buitenlander toch iets stagneert bij de grens. Tja en nu, wij willen wel naar huis...en nog wel vandaag. Kennelijk hebben we allen een eerlijk genoeg gezicht dat de man in kwestie ons geloofd en we mogen verder onze reis vervolgen. Als het met het verkeer een beetje meezit heeft het ons vier uur vertraging en twee nieuwe banden opgeleverd en dik vierhonderd euro lichter in de portemonnee. Ach, we hebben nog vakantie. Groet Jet Uiteindelijk hebben we door omstandigheden de files op de snelweg bij Hamburgq vermeden, maar wel heerlijk dwars door de binnestad in de file gestaan. Bij Bremen zat het ons mee. Om 21.30 uur waren we weer thuis. Ruim 9000 Km gereden en moe maar voldaan hebben we toch in ons eigen bed geslapen.

Dirk en Henny

Hebben genoten van jullie reisverslag.
Wie het heeft geschreven is niet van belang. Wij vonden het boeiend, hilarisch en meer van dit soort terminologie.
Soms ook heel herkenbaar.