En dit jaar gaan we naar.............

We hebben ons dit jaar gefocust op een heerlijke vakantie, maar dit jaar hebben we helaas niet allemaal tegelijkertijd vakantie. Zo komt het dat Jet haar vakantie al weer voor de helft om is en de mijne pas begint.

Om te voorkomen dat de auto ons in de steek laat heb ik hem vorige week naar de garage gebracht voor een beurt en APK. En natuurlijk, wat denk je, twee nieuwe banden en nog wat andere ellende. Na drie dagen blijkt hij nog niet klaar en mag ik in de leenauto doorrijden tot maandagavond.

Dinsdag de een na laatste werkdag in Rijssen voor mij voor de vakantie. Al vanaf vertrek stinkt de auto naar benzine. Om kwart voor zeven rij ik bij Ommen en ineens een knal gevolgd door een slijtend geluid en een heleboel lampjes op het dashboard. Aangezien er hier aan mijn kant van de weg geen fatsoenlijke voorzieningen zijn, besluit ik door te rijden.

Rijssen haal ik echter niet. Vlak voor station Ommen precies bij de goedkoopste Renault-dealer van Europa (Cents) stoppen de ruitenwissers en is t gedaan met de pret. Aangezien het regent en ik steeds minder zicht krijg moet ik wel stoppen.

Daar sta je dan om even voor zeven bij een gesloten dealer met een auto die het niet doet. Gelukkig ben ik lid van de ANWB en aangezien dit geen schade is zoals vorig jaar maar pech, zou hulp geregeld moeten zijn. Gelukkig is het niet druk en ben ik zo aan de beurt. Ook de monteur is er daarna al snel. De man woont in Ommen en was nog maar nauwelijks op pad. Hij is er al om 7:10 uur.

De multiriem is gebroken en heeft volgens de ANWB ook de brandstofleiding kapotgeslagen. Als om 7:30 de eerste medewerker van Cents aankomt denk ik snel weer op pad te kunnen. Helaas niet de juiste onderdelen op voorraad. Dan maar naar de groothandel. Die zit ook in Ommen. En natuurlijk heeft die de onderdelen ....... ook niet. We kunnen nog naar Dalfsen, maar op voordracht van de ANWB gaat de auto op transport en ik in een leenauto van Logicx.

Woensdagmiddag bel ik met Jaap Dik of de auto er al is. NEE. Dan de ANWB maar vragen hoe het zit. Nou meneer Potze, (nadat je eerst 15 minuten wacht en daarna nog eens dik 10), de auto is gisteren al bij uw garage afgeleverd. Dus weer naar Jaap Dik gebeld. Rene denkt dat ik gek ben, want hij heeft geen Espace ontvangen. Weer de ANWB bellen en na wederom een half uur of zo het verlossende woord: DE AUTO WORDT NU BIJ JAAP DIK AFGELEVERD. Gelukkig bevestigt Rene dat nu ook.

Inmiddels donderdag is de atuo weer thuis en rijdt hij weer als een zonnetje. Jammer van de storingsmeldingen die na het onderhoud op het scherm blijven staan. De vouwwagen is snel gepakt en ook de auto laden lukt vrij vlot. Toch alvast nog maar even de wagen aankoppelen om de verlichting te testen en daar gaan we ........weer. Geen verlichting op de wagen. Ook niet als ik heen en weer wring met de stekker. Maar deze keer laat ik niet de ANWB komen om net als vorig jaar weer een hele avond te besteden aan de electrische installatie van de vouwwagen, maar kijk ik meteen de verloopstekker na. En natuurlijk zijn die onderdelen van €15,00 na een jaar in een droge garage volledig gecorrodeerd en dus naar de kloten.

Dus voor we morgen vertrekken eerst shoppen voor een nieuwe verloopstekker. Gelukkig zit het reservewiel van de vouwwagen goed vast en vergrendeld net als alle andere delen. Loopt me dat er niet weer af op een snelweg ergens in het zuiden van het land.

Nu de TomTom updaten en de TV/DVD/Apple TV testen. TomTom wil niet. No Problem, we hebben ook nog onze telefoons. De TV etc werkt als een zonnetje. Dat moet lukken. Nu maar hopen dat ook de auto het blijft volhouden.

Reacties

Reacties

yvon tempel

Fijne vakantie. Geniet ervan.

Charina

Goede reis en een fijne vakantie

Esther

Heel veel plezier!

Rob

Ik zou naar de camping in norg gaan.

Veel plezier

Emmily

Veel plezier, daar in het zuiden.

JP

Hein, ruilen dat ding!

Jan Jelsema

Hopelijk is de ellende nu voorbij met de auto. Fijne vakantie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!