De andere kant van de wereld.

Niet gepland voor dit jaar maar wel een item van mijn lijstje...Nieuw Zeeland here we come!

Niet geheel onverwacht deelde Amber een paar maanden geleden mee dat ze het wel leuk zou vinden om ons op visite te krijgen in Auckland, haar woonplaats tijdens stage. Er zijn mindere situaties om een uitnodiging voor te krijgen. Eerst allemaal nog een beetje onzeker, kunnen we wel vrij krijgen van het werk, later toch iets meer duidelijkheid: wij krijgen groen licht en kunnen dochterlief afgelopen augustus met zekerheid melden dat we haar komen opzoeken. Geeft toch een iets andere draai aan haar vertrek op Schiphol. Ondertussen zijn we enkele maanden en honderden euro's lichter maar...de tafel raakt bezaait met tickets en instapkaarten. Amber en ik hebben samen de rondreis op het Zuidereiland uitgestippeld en vorm gegeven.van binnenlandse vlucht tot treinreis en boottocht, van alles wat gaan we beleven. Gelukkig is de NZD minder waard dan de euro, zodra ik iets boek in NZD valt het in de portemonee een beetje mee. Stiekem tel ik de nachtjes af en in gedachten ga ik mijn kledingkast na wat er straks allemaal mee gaat, de winterjas blijft in ieder geval thuis...het is daar voorjaar als wij er zijn. Binnenkort per stad die we aandoen een lijstje samenstellen van bezienswaardigheden en dan zijn we er bijna klaar voor. Enkele dingetjes staan uiteraard al met stip op onze to do list: walvissen en orka's spotten, cathedraal van Christchurch, geisers in Roterua zien, vier uur durende treinreis met de TranzAlpine train en nog veel meer moois wat New Zealand te bieden heeft. Daar waar we toegang tot internet hebben zullen we uiteraard ons wel en wee bloggen, voor de belangstellenden zitten er misschien wel weer leuke verhalen en foto's tussen.

Groet, Henriët

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!